W rok czasu schudłem 73 kilogramy, a sposób w jaki tego dokonałem opisałem tutaj na blogu. Swoim przypadkiem i historią chcę zarazić innych pozytywnym nastawieniem i dać im motywację do działania. Pokazać, że nawet w dramatycznej sytuacji, można pozbyć się nadwagi.

piątek, 24 marca 2017

Czy dieta idealna istnieje?



Nawet osoba z minimum zdrowego rozsądku wie, że coś takiego jak dieta idealna nie istnieje. Cóż...nie dla wszystkich jest to jednak tak oczywiste jakby się mogło wydawać! Byt wiodą i tacy ludzie, którzy wierzą w przeróżne gusła, ale nie to mnie interesuje. Natchniony ciekawością postanowiłem sprawdzić co taka osoba może potencjalnie znaleźć w internecie w temacie diety idealnej. Wiem, że źródeł inspiracji w tej materii można szukać gdziekolwiek, niemniej jednak założyłem, że internet będzie pierwszym miejscem gdzie ktoś taki zajrzy. Dlatego w tym celu posłużyłem się wyszukiwarką Google. Tutaj biorą swój początek poszukiwania diety idealnej.

Od początku wiedziałem czego mogę się spodziewać, choćby dlatego, że już samo stwierdzenie dieta idealna jest bardzo ogólnikowe i może kojarzyć się z różnymi cudami i efektami wow, z czymkolwiek. Wydaje mi się, że większość osób słysząc "dieta idealna" może pomyśleć o cudach i magii, oczywiście mogę się mylić ponieważ nie jestem źródłem jedynej prawdy objawionej, ale sam pomyślałem w takich właśnie kategoriach. Ale do rzeczy, szukając diety idealnej natknąłem się na dietę dopasowaną do znaków zodiaku. Najpierw sprawdziłem datę artykułu, nie chciałem wyciągać pochopnych wniosków bo być może to był prima aprilisowy żart, ale nie, materiał pochodził z maja. Nie spodziewałem się tego, serio.

Okazuje się bowiem, że gwiazdy w życiu człowieka odgrywają decydującą rolę, to od nich zależy czy człowiek chudnie i jak szybko się to dzieje. Gwiazdy również narzucają restrykcje żywieniowe - czyli co wolno a czego nie wolno jeść np. zodiakalnemu strzelcowi. Dowiedziałem się także kto spod jakiego znaku powinien jeść ryby, a komu meteoryt spadnie na dom jeśli sięgnie po słodycze.
W artykule padają takie stwierdzenia "według astrologów[...]" czy "jak przekonują astrologowie[...]". Nie wiem czyjego na prawdę autorstwa jest ta dieta, ale przytoczone cytaty pozwalają sądzić, że powstała we wspólnym porozumieniu astrologów.

Nie wiem jak mam się do tego odnieść, nie potrafię, ale skoro powstają takie "materiały edukacyjne" to znaczy, że z logicznym myśleniem człowieka nie jest za dobrze.
Nie ma czegoś takiego jak dieta idealna, nie w tego słowa znaczeniu. Idealna będzie tylko wtedy gdy zostanie dopasowana do konkretnej osoby. Na prawdę nie istnieje uniwersalna metoda, w różnych nagłówkach przeczytacie oczywiście, że ktoś ma tylko dla was(!!!) wspaniałą dietę bez efektu jojo, wystarczy zamówić.

Komentarz pozostawiam dla was.

13 komentarzy:

  1. według mnie taka dieta nie istnieje :) ile ludzi tyle rodzajów diet i sposobów na zdrowe odżywianie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba nie bo kazdy ma inne zapotrzebowanie, inną przemianą materii to wszystko jest tak indywidualne że nie można zrobić scheatu

    OdpowiedzUsuń
  3. Dieta idealna istnieje jeśli się ją przestrzega;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hehe zgadzam się, jest wiele rodzajów diet, dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie. Jednak przy nie odpowiednim podejściu do całej sytuacji, braku motywacji - no niestety, efektów nie osiągniemy. Dlatego warto zadbać o siebie i wziąć w garść, można dodatkowo zastosować oczywiście sprawdzone też środki odchudzające- one też pomogą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od jakiegoś czasu staram się schudnąć i podejrzewam że źle dobrałam dla siebie dietę. Ale fajnie że trafiłam na ten wpis bo bardzo mnie zaciekawił i na pewno wyciągnę z tego wnioski I poszukam sobie dobrego suplementu diety na odchudzanie. Wole sprawdzone niż kupować w ciemno.

    OdpowiedzUsuń
  6. czesc super blog mam nadzieję że również odwiedzisz Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak naprawdę to nigdy się nie wie, która dieta będzie dla nas najlepsza. Ale faktycznie jest kilka żelaznych zasad, których warto się trzymać. Jak choćby nie jedzenie dwie godziny przed snem, spożywanie posiłków co dwie, trzy godziny, picie dużej ilości płynów itd.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dieta powinna być przede wszystkim dopasowana do konkretnej osoby. W zależności od rodzaju wykonywanej pracy czy innych dziennych aktywności nasza dieta będzie inna. Michał Wrzosek, mój trener długo dobierał mi odpowiednią dietę, która sprosta mojemu stylowi życia, przy każdym planie żywieniowym kierowaliśmy się kilkoma "żelaznymi zasadami" ja to opisała @pilule minceur, pomimo, że każda z moich kilku diet była zupełnie różna to jednak, miały wiele wspólnych podstaw. Teraz, po prawie dwóch miesiącach treningu z Michałem Wrzoskiem mam już większa swobodę wyboru posiłków, ale jednak dalej, według odpowiednich schematów

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciężko jest stwierdzić, gdyż dla każdego pojęcie idealne może mieć całkiem inne znaczenie. W moim przypadku dieta pudełkowa https://www.lightbox.pl/katowice jest właśnie idealna gdyż mam wszystko co chcę i nie tarcę czasu na robienie posiłków. Tym bardziej, że zdrowe i świeże potrawy są w stanie zdziałać cuda w naszym organizmie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ma diety idealnej - najważniejsze, to słuchać swojego organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Diet powinna byc odpowiednio dobrana do osoby, ale najważniejsze są tez ćwiczenia, sama dieta nic nie da. Wiem że nie łatwo jest dobrać dietę, ale dobrze że obecnie jest dużo firm cateringowych. Taka dieta pudełkowa to na prawdę wygoda. Nie trzeba codziennie się martwic co przygotować i liczyc kalorie.

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Dieta Balona | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com