W rok czasu schudłem 73 kilogramy, a sposób w jaki tego dokonałem opisałem tutaj na blogu. Swoim przypadkiem i historią chcę zarazić innych pozytywnym nastawieniem i dać im motywację do działania. Pokazać, że nawet w dramatycznej sytuacji, można pozbyć się nadwagi.

sobota, 21 marca 2020

Przepis mojej mamy na domowy chleb


Dzisiaj nie mój, a przepis mojej mamy na pyszny chleb domowy, naturalny, bez chemii, bez spulchniaczy. Bez niepotrzebnych rzeczy ogólnie. 
Oprócz tego chleb jest bardzo syty, dzięki czemu nie trzeba go jeść w dużej ilości by się najeść, już po jednej kromce czuję się pełny.

A oto przepis:
  • 1 kilogram mąki,
  • Szklanka mąki żytniej,
  • 1 paczka drożdży,
  • 3 łyżeczki soli,
  • 2 szklanki wody,
  • 1 szklanka mleka,
  • 3 łyżki oleju.


Moja mama dodaje, że najpierw zaczyn wyrasta, potem partiami dolewa, dosypuje i wyrabia. Robi wszystko mikserem. Gdy ciasto wyrośnie wkłada je do brytfanny lub jakiejś formy i znów czeka aż trochę podrośnie. 
Następnie wkłada je do nagrzanego piekarnika do 200 stopni i piecze na temperaturze 180 stopni przez 40 - 50 minut.





5 komentarzy:

  1. chciałabym zrobić ale sposób wykonania jest dla mnie bardzo niejasny :(

    OdpowiedzUsuń
  2. czy mogę poprosić o dokładne wyjaśnienie od a do z jak krok po kroku zrobić chleb

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystkie składniki się miesza, reszta zgodnie z instrukcją :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Copyright © Dieta Balona | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com